Karel Gott | CD Dotek lásky

  1. píseň z alba ne Text  Party (3:04)
  2. píseň z alba  Text  S tebou vždycky přijde máj (3:43)
  3. píseň z alba ne Text  Čas (2:37)
  4. píseň z alba ne Text  Ďábel tisíc tváří má (2:24)
  5. píseň z alba ne Text  Já toužil plout (5:25)
  6. píseň z alba ne Text  Podezírání (3:35)
  7. píseň z alba ne Text  Můj ideál (4:11)
  8. píseň z alba ne Text  S ní (2:30)
  9. píseň z alba ne Text  Modrý samet (2:50)
  10. píseň z alba ne Text  Dotek lásky (3:25)
  11. píseň z alba ne Text  Ona mi věří (4:05)
  12. píseň z alba ne Text  Já znám lásky pád (3:39)
  13. píseň z alba ne Text  Vincent van Gogh (4:33)
  14. píseň z alba ne Text  Sochy v dešti (3:22)
  15. píseň z alba ne Text  Všichni mí strážní andělé (3:53)
  16. píseň z alba ne Text  Solitér (4:00)
  17. píseň z alba ne Text  Nic nás nezastaví (3:50)
Karel Gott | Dotek lásky

CD Supraphon (CZ) SU 6075-2

U této desky se přímo nabízí srovnání s předchozím albem Sentiment. Opět krásné, léty prověřené skladby, i když tentokrát už ne s doprovodem big bandu ani jiného orchestru, ale spíše za pomoci moderní počítačové techniky, jak je dnes obvyklé. Nijak to ale neubírá příjemnému zážitku z poslechu, nakonec ani nejde srovnávat těžko srovnatelné. V každém případě Karel Gott opět dokázal, že mu tento repertoár sedí více, než dobře a jeho verze písní můžeme směle srovnávat i s původními slavnými verzemi. I toho album je asi třeba slyšet několikrát, než si na nové verze člověk zvykne a dostane se do té správné nálady. Pokud původní nahrávky znáte, patří mezi vaše oblíbené a jste na ně už léta zvyklí, asi vám chvíli potrvá, než zjistíte, že v podání Karla Gotta jsou neméně dobré (ne-li ještě lepší), protože zvyk může být železná košile i v případě, že je vám zpěv Karla Gotta příjemný. Jestliže se říká, že cover verze většinou originál nepřekonají, v tomto případě to tak docela neplatí, i když ani ve svém dřívějším repertoáru Karel Gott převzatým písním ostudu určitě nedělal. Rozebírat, jak které skladby dopadly asi nemá význam, záleží na tom, které znáte a také na tom, které patří mezi vaše oblíbené. Pro mě je celkový dojem velmi dobrý, stejně jako u dalších alb z poslední doby a určitě by mě potěšilo, kdyby se i novinkové album s novými písněmi neslo v podobném duchu vysoko nastavené laťky. Není třeba dostat se za každou cenu do rádií mezi mladou generaci a nahrávat vděčné rádiové hity nebo se podbízet na úkor kvality. Průměrných písní je více, než dost. Občasný úlet v podobě moderního techna nebo hip hopu není určitě špatný, ale tento styl sluší (ne)stárnoucímu zpěvákovi nejlépe. Někdy je lepší jít proti proudu času, než za každou cenu držet krok s dobou.

Nakonec dnešní hudební scéna je tak roztříštěná, že ani není jasné, kudy se vyvíjí. Dnes se hraje, zpívá a poslouchá doslova všechno, takže říci jaký styl je dnes moderní ani není možné. Strefovat se do nejnovějších trendů je dnes více, než kdy jindy spíše sázka do loterie, ale podstatné je být svůj - být věrohodný. Zdá se, že všechno tu bylo a jen se to opakuje nebo recykluje. Toto album je ale určitě více, než pouhý recyklovaný produkt, protože přináší přidanou hodnotu, když cítíte, že zpěvák zpívá ze srdce. Tedy přesně tak, jak to cítí a není tu žádná snaha něco předvádět, na něco si hrát, se do něčeho stylizovat nebo chtít být úspěšný. A takových je málo... Nevadí, že jde o staré písně. Co dodat? Snad jen, že pokud si album nestáhnete, ale koupíte (možná je to už jedna z posledních desek vydaných na CD), nemusíte litovat. K CD totiž patří i kvalitní, několikastránkový booklet i s texty písní. Také fotografie jsou velmi hezké a i titulní strana alba vypadá hezky – na rozdíl od předchozího alba.


PROMO: Nové album Karla Gotta přináší české verze jeho oblíbených písní ze světové hudební pokladnice! Především z amerických popových, rokenrolových, soulových nebo countryových předloh si zpěvák vybral výtečná melodická témata, zčásti již u nás dříve nazpívaná, ale zejména ta pro tuto příležitost speciálně objevená. Gott s chutí přiznává slabost pro elvisovsky hedvábný repertoár (Always On My Mind, Suspicious Minds nebo Devil In Disguise), nepřeslechl ale ani další klasické kousky z let padesátých a šedesátých (Blue Velvet, Crying In The Rain nebo I´m A Believer). V probírání favorizovanými písněmi se však časově propracoval až do konce let devadesátých: od Bena, Vincenta nebo She přes Endless Love (duet s Monikou Absolonovou) či Nothing´s Gonna Stop Us Now (duet s Gabrielou Gunčíkovou) až k If I Could Turn Back The Hands Of Time od R. Kellyho. Slavné předlohy slavných zpěváků a kapel dostaly ve studiu ORM jednotící hudební a zvukovou produkci, texty jsou z odkazu Z. Borovce nebo P. Vrby, přispěli ale také E. Krečmar, K. Šíp, M. Skalka nebo V. Poštulka. Každá z těch písní má pro Karla Gotta vlastní význam a výklad, od silných melodií až po původního interpreta: Podrobné vysvětlení přináší obsažný booklet, obsahující také komplet textů. Gott nabízí songy již dlouho činící posluchačskou radost jemu osobně – a na tomto albu je nazpíval tak, aby dělaly radost také všem jeho příznivcům. Karel Gott 2012: Světové hity v českém gala provedení.