Karel Gott | CD MC Ro(c)ky mého mládí

[Die Jahre meiner Jugend]

  1. Albumaufnahme  Text  Pretty Woman (2:36)
  2. Albumaufnahme  Text  Stůj za mnou (3:32)
  3. Albumaufnahme  Text  Zmírám láskou (3:46)
  4. Albumaufnahme  Text  Károu parádní (2:23)
  5. Albumaufnahme  Text  Co jsi jen zač (3:05)
  6. Albumaufnahme  Text  Láska, to je drama (3:23)
  7. Albumaufnahme  Text  Jen já vím (3:51)
  8. Singelaufnahme  Text  Jarmark ve Scarborough (3:08)
  9. Albumaufnahme  Text  Žalu dřív jsem se smál (2:41)
  10. Albumaufnahme  Text  Hudba se mnou vchází (4:46)
  11. Albumaufnahme  Text  The Great Pretender (2:53)
  12. Albumaufnahme  Text  Když jsem sám (4:09)
  13. Albumaufnahme  Text  Zas budeš krásná (3:39)
  14. Albumaufnahme  Text  Vstříc náhodám (3:13)
  15. Liveaufnahme  Text  All Shook Up - Unchained Melody - Only You (Rock'n'Roll Medley) (6:24)
Karel Gott | Ro(c)ky mého mládí

CD MC GoJa (CZ) 401 324-11

Diesmal hat Karel Gott nicht nur sich selber Freude gemacht, als er ein Retro-Album mit klassischen Hits der goldener Era vom Ende der 50-er und Anfang 60-er Jahre, da alles erst geboren wurde, aufgenomment hat. Der Auswahl des Repertoires kann man sicher nichts vorwerfen, der Klang der Aufnahmen klingt jedoch nicht gerade ideal von der technischen Hinsicht. Einige der Lieder passten Karel Gott besser, andere vielleicht nicht so gut, aber im Ganzen ist das Album sehr gut und ausgeglichen, vor allem die Lieder Károu parádní, Co jsi jen zač oder Pretty Woman, dass sich mit dem Original von Roy Orbison gleichen kann, ragen auf dem Album heraus. Ausser dem Lied The Great Pretender und der abschliessender Rock'n'Roll Medley (die von dem Polydoralbum Live ´85 übergenommen wurde), sind alle Lieder in tschechischen Versionen. Das Album wurde mit einer goldenen Platte ausgezeichnet.

2009-07-07 11:33 | Jaroslav

Po naprosto nevýrazných počinech přišel Karel Gott ještě před koncem tisíciletí s deskou složenou, jak praví i její titul, z písní jeho mládí. Poprvé doznal vtípku i samotný název alba, ono přeškrtnuté C využilo zvukové shody slov „rok“ a „rock“. Album je to příjemné, byť mu lze leccos vytknout, především trochu dechovkové aranže některých písní. Ale i tyto případy dokázal Karel Gott ve svých skoro šedesáti letech podržet svým zpěvem. Po dlouhé době sáhl opět do repertoáru Roye Orbisona, objevily se tu hned dvě jeho písně. Úvodní Pretty Woman - ač zrovna jí lze vytknout ony prohřešky aranžmá, o nichž jsem se už zmínil - vyzněla snad i díky textu o mnoho lépe než dřívější česká verze v podání Lenky Filipové a Karla Zicha. Druhá je Love Hurts, kterou Roy Orbison nenapsal (neboť ne všechny skvělé písně jsou od něho, jak kdysi poznamenal), ale jeho verze je o mnoho starší než docela známá nahrávka skupiny Nazareth (do jejíhož repertoáru mimochodem Gott již také sáhl). Některé textařské obraty v této nahrávce jsou však na hranici dobrého vkusu - což je u Pavla Vrby trochu překvapivé. Podruhé v životě napsal Karel Gott text k písni. Károu parádní patří k vrcholům alba, autentické podání je vyšperkováno pěknými falzety, text je tomuto druhu hudby odpovídající. Když už jsme u vrcholů, k nim patří rozhodně nahrávky Co jsi jen zač a Vstříc náhodám, která plní roli finálovky lépe než závěrečná směs. Její zařazení je trochu diskutabilní - časový odstup i fakt, že je nahrána živě, dost narušuje koncepci alba. Druhým takovým momentem je Great Pretender z repertoáru The Platters - oproti jiným nebyla opatřena českým textem a zazní zde v angličtině. Jsem rád, že Karel Gott zařadil mou oblíbenou píseň Dela Shannona Runaway. Jeho české verzi s názvem Žalu dřív jsem se smál nechybí nezbytný falzetový part, chybí jí však klávesové sólo. Proto ji mezi ty nejlepší zařadit nemohu (mimochodem - nechápu onu jemnou nianci, kdy jsou v názvu oproti textu přehozená dvě slova). Možná v souladu s názvem na albu není Být stále mlád - hit německých Alphaville z dob, kdy se Berlín dělil na západní a východní část, a dnes i hit Gottův. Pokud se chtěl Karel Gott odrazit ze dna a trochu se rozhýbat ze své strnulosti, nemohl to udělat lépe než tímto pohodovým albem. Byť tímto albem chtěl pravděpodobně udělat nejvíc radost sám sobě, pomohlo mu nadechnout se po nevydařeném období do nového tisíciletí. Bylo na čase.