Karel Gott | LP Poslouchejte!
[Hört zu!]
- Narodil se máj (3:52)
- Zpátky si dám tenhle film (3:21)
- Eloise (5:34)
- Píšťala a hůl (3:55)
- Pokoj duši tvé (2:44)
- Píseň pro Káťu (2:44)
- Teď nemám čas, možná jindy (2:14)
- Žaluju ptákům (2:49)
- Požehnej, bože můj (2:43)
- Láska bláznivá (3:19)
- Zpíval jsem rád (2:53)
- Turn On Your Love Light (2:09)
LP Supraphon (CS) 11130685
Im Jahre 1969 erschien ein erfolgreiches Album, das eigentlich das zweite Originalalbum von Karel Gott war. In der Re-Edidion Komplett erschien es auch mit weiteren Hits ergänzt. Die Stimme von Karel Gott has sich voll entwickelt und die Lage gefunden und sie hat ihm ermöglicht, auch die meist anspruchsvollen Lieder zu meistern. Das Album ist voll von Kantilelen, vor allem auf den A-Vokal, ein Megahit wurden Láska bláznivá oder Narodil se máj. Das Album ist voll von Hits und die anderen Lieder blieben auch nicht im Hintergrund stehen. Ausser Kantilenen fehlen hier auch schnelle, rasche Nummern nicht und Karel Gott singt locker und es macht ihm sichtbar Spass. Nur die Cover-Version von Eloise wurde mit Bedenken entgegengenommen, doch es bestehen keine Zweifel, dass Karel Gott auch dieses Lied gemeistert hat (Schade nur, dass das Stereo nicht Stereo klingt, als ob es Mono aufgenommen wurde). Das Album wurde mit einer goldenen Platte ausgezeichnet.
2009-07-07 11:04 | Jaroslav
Album s názvem Poslouchejte! ukázalo naštěstí po předchozím propadáku Karla Gotta opět ve formě a jako interpreta písní sice líbivých, ale zároveň zvládnutých mistrovským způsobem. Zdařile - alespoň v té své lepší části - kombinuje domácí tvorbu s tou převzatou, takže vedle Narodil se máj zazní hned Zpátky si dám tenhle film. Obojí výtečné věci. Vůbec celá první strana desky je zdařilejší než ta druhá, z níž vyčnívá jen hit Láska bláznivá - píseň sice s triviální melodií, ale zároveň také nahrávka, kterou dokázal Gott pozvednout právě svým hlasem na těžko zapomenutelnou záležitost. Oproti originálu Barryho Ryana zní Eloise v české verzi trochu rozpačitě, v pomalé střední části jsem měl dlouho pocit, že usne buď orchestr nebo já, ale už jsem si na ni zvykl a dnes ji mohu poslouchat docela i s chutí. Eloise je prostě kus muziky, a více viny na jejím neúplném vyznění nese spíš aranžmá nebo mix než Gott sám. Lepší než „polotitulní“ píseň je Svobodova Píšťala a hůl. Píšťala je slyšet v mezihrách sloky, takže k textové složce se přidává i složka zvukomalebná, což je docela sympatické. Zatímco sloka má obvyklou strukturu verš - mezihra - verš - mezihra, mnohem překvapivější je refrén, skládající se vlastně z jediné naprosto nerýmované věty jednoduché rozvité. Výborné. K tomu lepšímu z desky řadím i Pokoj duši tvé, kde Gott podobně jako v úvodní Narodil se máj dává především vyniknout svému hlasu. Když se jedná o dobrou píseň, proč ne. Zbytek alba klidně oželím, jeho samotný závěr mi přijde trochu ukřičený, na desce klidně mohly místo toho být věci jako Čas růží, Zavřu teď krám s básněmi nebo pro tehdejší mocipány problémová Hej páni konšelé, ale celkově se jedná asi o nejlepší dosavadní dílo Karla Gotta určené pro domácí trh. Jen tak dál.