Karel Gott | LP MC Posel dobrých zpráv

[A Messenger Of Good News]

  1. album song  Text  Zůstanu svůj (3:59)
  2. album song  Text  Posel dobrých zpráv (3:58)
  3. album song  Text  Mlčení ve dvou (4:21)
  4. album song  Text  Zůstaň stát (3:20)
  5. album song  Text  Kantiléna (4:15)
  6. album song  Text  Ani náhodou, nechci lásku tvou (2:47)
  7. album song  Text  Ty se mi zdáš (4:29)
  8. album song  Text  Chyť své dny (3:55)
  9. album song  Text  Lady Moonlight (4:03)
  10. album song  Text  Nikomu nezávidím (3:25)
  11. album song  Text  Z diskotéky známá (4:02)
  12. album song  Text  Čau lásko (3:32)
Karel Gott | Posel dobrých zpráv

LP MC Supraphon (CS) 1134180

comments_en/87pos.txt

In 1987, a legendary album was released, with a name with became of one further attributes of Karel Gott. It's an album, which was not only very successful in the listener rows, but very exceptionally, earned very good reviews as well, it was rated as one of the best Karel Gott ones. Most of the songs became hits, for all of them, let's mention Zůstanu svůj, Čau lásko, Kantiléna, Posel dobrých zpráv (Messenger of Good News)... We can find here beautiful cantilenas, and disco songs as well. It's one of the further albums, which has overreach the common standard in a high way. For Czech TV, a shortened video version of this album was recorded.

2008-10-31 14:25 | Pavel

Na přelomu let 1986-1987 vznikla LP deska Posel dobrých zpráv, jejíž název vycházel z jedné z písní a navíc se stal novým označením pro zpěváka. Jako posel dobrých zpráv se Karel Gott prezentoval již dlouhá léta a nyní, díky trefnému textu Michala Horáčka, dostala jeho osobnost v rámci české populární hudby toto přiléhavé pojmenování. Autorem písně Posel dobrých zpráv, nosné kantilény, byl Michal David a byla to jeho první spolupráce se Zlatým slavíkem. Po zkušenostech z desky To vám byl dobrý rok se na nové desce projevil značně omezený vliv německé produkce a ze zpěvákova polydorského repertoáru byla převzata jen jedna píseň Zůstanu svůj (Du wirst est sein od P. Griffina), která byla původně natočena pod názvem Důvěřivá, ale nakonec byla přetextována Z. Rytířem a stala se zpovědí zpěváka, který je pod neustálou palbou kritiky. O údělu zpěváka věčně zamilovaného do hudby je i píseň Kantiléna od Jiřího Zmožka, ve své době také poměrně hitová záležitost. Jiří Zmožek byl také autorem jakési country Lady Moonlight. Poměrně zdařilými rychlými songy Ani náhodou nechci lásku tvou a Zůstaň stát přispěl na desku Ladislav Štaidl. Příjemným a nenásilným hlasovým projevem se Karel Gott prezentoval ve vlastní písni (opět ve spolupráci s R. Roklem) Mlčení ve dvou. Kytarista Štaidlova orchestru Pavel Větrovec složil píseň Ty se mi zdáš, která sice nijak nevyniká, ale je přijatelným obohacením Gottova repertoáru. Svou neustálou snahu po udržení kontaktu s mladým publikem demonstroval Gott třemi diskotékovými hity. Jeden z nich, Nikomu nezávidím, si napsal sám spolu s P. Větrovcem. Snahu po moderním zvuku projevil také Michal David v písni Z diskotéky známá. Zde je poprvé na Gottových deskách slyšitelné použití počítače coby zvukového doprovodu. Z rychlých písní se nejvíce ujala Chyť své dny, kterou napsali tehdy uznávání tvůrci diskohitů Jindřich Parma a Pavel Cmíral, s nimiž Gott spolupracoval sporadicky i později. Po delší době se také skutečným hitem ozval Karel Svoboda, i když píseň Čau lásko byla původně napsaná jen pro Marcelu Holanovou. Karel Gott ji však náhodou slyšel a poté, co si postěžoval, že hit tohoto typu už pro něj Svoboda několik let nenapsal, upravil Karel Šíp text do formy duetu a oběma zpěvákům píseň velmi prospěla a zvláště pomohla Marcele Holanové k uvedení do širšího povědomí.

2009-07-07 11:28 | Jaroslav

Posel dobrých zpráv je nejen titul alba z roku 1987, ale také název jedné ze dvou písní na albu, které složil Michal David. Nemůže být většího rozdílu mezi dvěma písněmi jednoho autora. Zatímco Posel dobrých zpráv s krásným Horáčkovým textem se stal jednou ze zásadních položek Gottovy diskografie, kolovrátek Z diskotéky známá je dnes naštěstí zapomenutým nesmyslem. Zůstanu svůj je další z písní, v nichž se zpěvák zabývá vlastní kariérou. Toto téma se teď u Gotta objevovalo stále častěji. Jedná se také o jedinou převzatou píseň na tomto albu. Zbytek obstarali domácí autoři, ovšem zůstává otázka, jestli je to kladem celé desky. Nechci tím říct, že se album poslouchá špatně. Opak je pravdou, ale drobné oživení by mu nepochybně prospělo. Z nevýrazných písní lze jmenovat Větrovcovu píseň Ty se mi zdáš, která sotva něčím obohatí. O poznání lepší jsou tentokrát věci z dílny Ladislava Štaidla - Ani náhodou nechci lásku tvou je příjemně rozverná, zatímco Zůstaň stát (kterou napsal společně s Gottem) je metaforickou záležitostí zdánlivě o létě, nakonec nám text odhalí, že řeč je o životě. Štaidl napsal snad svůj nejlepší písňový text. Gott se prezentoval i dalšími skladatelskými pokusy, vždy ve spolupráci s některým z členů Štaidlova orchestru. Mlčení ve dvou napsal společně s Rudolfem Roklem. Jejich spolupráce přinesla mnohdy úspěch, tentokrát za nejlepšími věcmi zaostali. Mnohem zdařilejší je rytmická věc Nikomu nezávidím. Ze stejného soudku je píseň Chyť své dny, kterou napsal autor mnoha diskotékových hitů té doby Jindřich Parma. V kontrastu s nimi jsou dvě písně od Jiřího Zmožka - zdařilejší je ta s názvem Kantiléna. Po nezvykle dlouhé době napsal pro Gotta hitovou věc Karel Svoboda - duet s Marcelou Holanovou si zpěvák musel tak trochu vydupat. Píseň je až nebývale působivá na to, jak je vlastně jednoduchá. Doprovázel ji i docela povedený videoklip. Jak už to tak bývá, mnohdy připadne úloha singlového béčka nahrávce, která si to nezaslouží. Tentokrát tato role připadla další výborné Svobodově písni Půlnoc v motelu Stop, která doprovodila právě zmíněný duet. Není bez zajímavosti, že Karel Gott a Marcela Holanová spolu tehdy nazpívali i další výborný duet Náš song, jehož autorem byl opět Karel Svoboda. Autorem textů ke všem dosud zmíněným Svobodovým písním byl Karel Šíp. Bylo tomu tak i v případě jen o málo mladší nahrávky Žít - nadčasové zamyšlení nad stavem lidstva vyšlo v roce 1988, opět jen na singlu. Karel Svoboda tak zaznamenal nebývale kvalitní sérii písní napsaných pro Karla Gotta. Je to opravdu velká škoda, že se nedostaly na žádné album.